سيرة ذاتية...


سيرة ذاتية..

أطلقت صرخة الحياة الأولى في آذار..لينتهي بي المطاف عند نيسان..حيث كوكب مارس..يستعد للثورة على الظلام..ليستعيد رمزه الناري..سيجعل من قرون الحمل

عوذ ثقاب..تشعل براكيني الراكدة..فأتوه بين الرغبة والذكرى.. فيا أليوت..ان لم تأخذك الرأفة بقلبي..فحولني الى احدى أكذوبات نيسان..فتضيع الرغبة والذكرى معا



18 سبتمبر 2010

Ik heb een droom


 
Het regent
Het sneeuwt
Ik heb koud

Ik heb gedroomd
Dat ik een zwaluw was
Die met zijn eerste lied
De komst van de lente
Roept …

Het regent
Het sneeuwt
Je hebt koud
Je voelt jouw pijn
Metrohaltes
Stations
Luchthavens
Zijn je thuis
Vreemde gezichten
Zijn je familie

Ik heb gedroomd
Dat ik een toverstafje was
Dat met een simpel gebaar
Iedereen in deze wereld
Beschermde door een dak

Het regent
Het sneeuwt
Ze hebben kou
Ze zijn niet gevaarlijk
Ze zijn in gevaar

Ik heb gedroomd
Dat ik een magische pen was
Die met een kleine paraaf
Mensen zonder papieren
Kon regulariseren

Het regent
Het sneeuwt
Ze heeft koud
Ze is bang
Ze is een vreemdeling
Ze wil haar toekomst uitbouwen
Zonder taal
zonder bescherming
Ze vindt zichzelf
Verplicht om haar lichaam te verkopen

Ik heb gedroomd
Voor mezelf
Voor haar
Voor hen

Vandaag
Heb ik een droom
Voor alle burgers
Autochtonen
Allochtonen
Vlamingen
Walen
En Brusselaars

Ik heb een droom
Een Belgische unie
Een overheid
Die een duidelijke visie heeft
Die de belastingen verlaagt
Die onze koopkracht verhoogt
Die de rechten van de mens verzorgt
Die…
Die…

Dat is nu
Mijn echte droom.

Najat YASSINE
Brussel 25-09-09

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق